Sterowniki komputerowe
Obecnie produkowane samochody to w istocie "jeżdzące komputery". Niemal każdy większy układ posiada swój odrębny sterownik komputerowy. W nowoczesnych i droższych samochodach sterowników może być nawet kilkadziesiąt. Każdy z nich posiada własny procesor i pamięć, w której zapisywane są błędy - informacje o usterkach
W przypadku wystąpienia błędu związanego z silnikiem samochód najczęściej przechodzi w tzw. tryb awaryjny ograniczając moc silnika i osiągi do minimum oraz zapalając doskonale rozpoznawaną przez kierowców kontrolkę Check Engine
W przypadku błędu w elementach odpowiedzialnych za bezpieczeństwo - np. poduszce powietrznej - cały układ jest automatycznie wyłączany aż do czasu usunięcia usterki. Z tego też powodu skrajnie nieodpowiedzialnym i niedopuszczalnym jest jazda samochodem z aktywną kontrolką błędu, niezależnie od układu, którego błąd dotyczy!
Ponadto, większość sterowników posiada funkcję podglądu aktualnych parametrów pracy czujników oraz opcję programowania dodatkowych funkcjonalności.
Komputer diagnostyczny - niezbędny!
Aby poprawnie zdiagnozować usterkę, nie narażając właściciela samochodu na zbędne wydatki, będące skutkiem nietrafionej diagnozy, wykorzystujemy w naszym warsztacie legendę komputerów diagnostycznych - urządzenie Bosch KTS. Sprzęt ten obsługuje niemal wszystkie samochody dostępne na rynku EU i USA
Dzięki temu szybko i skutecznie przeprowadzamy:
- odczyt aktualnych parametrów z czujników takich jak sonda lambda, korekcja wtryskiwaczy, ciśnienie turbo...
- odczyt błędów aktualnie obecnych oraz historycznych
- kasowanie błędów z pamięci sterowników
- zmianę parametrów pracy sterowników i układów elektronicznych w zakresie przewidzianym przez producenta
Absolutnie unikaj korzystania z tanich chińskich interfejsów diagnostycznych dostępnych za kilka złotych na popularnych serwisach aukcyjnych. Odczytywane przez nie parametry często mijają się z prawdą, opis błędów jest niewłaściwy i w konsekwencji wydłużają diagnostykę narażając właściciela na dodatkowe koszty