Wymiana rozrządu

Wymiana pasków i łańcuchów rozrządu, kół zmiennych faz rozrządu...

Wymiana rozrządu z rolkami i pompą wody

Regularna wymiana paska rozrządu

Wymiana paska rozrządu w odstępach czasu przewidzianych przez producenta danego pojazdu jest jedną z najważniejszych czynności serwisowych. W razie przegapienia terminu wymiany istnieje ryzyko zerwania się paska, co w konsekwencji niemal zawsze prowadzi do poważnego i drogiego w naprawie uszkodzenia silnika. Często tak pozornie błache zaniedbanie kończy się wymianą całego silnika lub jego kompleksowym remontem.

Pamiętaj:

  • nie należy przekraczać maksymalnego przebiegu między wymianami paska rozrządu - określa go producent samochodu
  • trwałość paska określona jest również w latach - dotyczy to samochodów, które robią niewielkie przebiegi
  • wymieniając rozrząd zaleca się wymianę wszystkich rolek napinających oraz pompy wody
  • nigdy nie należy kupować najtańszego zamiennika - jego zerwanie się będzie katastrofalne w skutkach
Zestaw blokad do rozrządu
Miernik prawidłowego naciągu paska

Prawidłowa wymiana rozrządu

W celu prawidłowej i zgodnej ze standardami wymiany rozrządu dysponujemy dedykowanymi zestawami blokad rozrządu do większości silników benzynowych i diesla. Tylko dzięki specjalnym blokadom możliwa jest w pełni bezpieczna wymiana paska rozrządu i pozostałych elementów.

Ponadto, po wymianie paska należy odpowiednio ustawić jego naciąg - również przy pomocy dedykowanego urządzenia.

Omawiane wyżej parametry są każdorazowo określane przez producenta samochodu (danego silnika) i należy ich bezwzględnie przestrzegać.

Posiadasz samochód z łańcuchem rozrządu?

Pamiętaj, że należy regularnie sprawdzać jego stan, a w razie stwierdzenia luzów (wydłużenia) również wymienić. Powielane przez amatorów stwierdzenie, że łańcuch rozrządu jest wieczny i się go nie wymienia przestało być prawdą już wiele lat temu!