Prawidłowa geometria pojazdu
Kwestia geometrii kół jest często ignorowana przez kierowców, tymczasem prawidłowo ustawiona zbieżność jest kluczowa dla bezpieczeństwa prowadzenia pojazdu. Każdorazowo po wymianie elementów zawieszenia, mogących mieć wpływ na ustawienie geometrii, takich jak np drążki kierownicze, niezbędne jest ponowne skorygowanie zbieżności
Elementy składowe geometrii pojazdu, takie jak kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy czy kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy mają bezpośrednie przełożenie na stabilność samochodu podczas pokonywania zakrętów oraz na tempo zużywania się elementów zawieszenia.
Niewłaściwie ustawiona geometria powoduje ściąganie samochodu na jedną stronę, piszczenie opon na zakrętach i ich szybsze oraz nierównomierne zużywanie się a nawet opóźnioną reakcję samochodu na ruchy kierownicą!
Ustawianie zbieżności
Do ustawiania zbieżności w naszym warsztacie wykorzystujemy nowoczesne urządzenie Techno Vector 3D, które cechuje się doskonałą precyzją pomiarów (setne części mm) oraz bazą danych obsługującą niemal wszystkie pojazdy z rynku europejskiego i amerykańskiego.
Po każdej ingerencji mechanika w podzespoły mające wpływ na geometrię pojazdu, takiej jak wymiana końcówki lub drążka kierowniczego, amortyzatorów (regulacja kąta pochylenia koła), swożni wahaczy i całych wahaczy absolutnie niezbędne jest ponowne ustawienie zbieżności!
W przeciwnym wypadku, poza szybszym zużyciem elementów zawieszenia, ryzykujesz zdrowiem i życiem!