Diagnostyka komputerowa

Kontrola parametrów, odczyt i kasowanie błędów...

Urządzenie do diagnostyki komputerowej Bosch KTS 340

Sterowniki komputerowe

Obecnie produkowane samochody to w istocie "jeżdzące komputery". Niemal każdy większy układ posiada swój odrębny sterownik komputerowy. W nowoczesnych i droższych samochodach sterowników może być nawet kilkadziesiąt. Każdy z nich posiada własny procesor i pamięć, w której zapisywane są błędy - informacje o usterkach

W przypadku wystąpienia błędu związanego z silnikiem samochód najczęściej przechodzi w tzw. tryb awaryjny ograniczając moc silnika i osiągi do minimum oraz zapalając doskonale rozpoznawaną przez kierowców kontrolkę Check Engine

W przypadku błędu w elementach odpowiedzialnych za bezpieczeństwo - np. poduszce powietrznej - cały układ jest automatycznie wyłączany aż do czasu usunięcia usterki. Z tego też powodu skrajnie nieodpowiedzialnym i niedopuszczalnym jest jazda samochodem z aktywną kontrolką błędu, niezależnie od układu, którego błąd dotyczy!

Ponadto, większość sterowników posiada funkcję podglądu aktualnych parametrów pracy czujników oraz opcję programowania dodatkowych funkcjonalności.

Program do kasowanie błędów check engine
Interfejs OBD2 do diagnostyki

Komputer diagnostyczny - niezbędny!

Aby poprawnie zdiagnozować usterkę, nie narażając właściciela samochodu na zbędne wydatki, będące skutkiem nietrafionej diagnozy, wykorzystujemy w naszym warsztacie legendę komputerów diagnostycznych - urządzenie Bosch KTS. Sprzęt ten obsługuje niemal wszystkie samochody dostępne na rynku EU i USA

Dzięki temu szybko i skutecznie przeprowadzamy:

  • odczyt aktualnych parametrów z czujników takich jak sonda lambda, korekcja wtryskiwaczy, ciśnienie turbo...
  • odczyt błędów aktualnie obecnych oraz historycznych
  • kasowanie błędów z pamięci sterowników
  • zmianę parametrów pracy sterowników i układów elektronicznych w zakresie przewidzianym przez producenta

Tani chiński interfejs OBD2?

Absolutnie unikaj korzystania z tanich chińskich interfejsów diagnostycznych dostępnych za kilka złotych na popularnych serwisach aukcyjnych. Odczytywane przez nie parametry często mijają się z prawdą, opis błędów jest niewłaściwy i w konsekwencji wydłużają diagnostykę narażając właściciela na dodatkowe koszty